آزادی‌خواه نماینده مجلس: راه اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی یکی از موثرترین و مهم‌ترین اقدامات دولت شهید رئیسی در رابطه با حوزه انرژی بود که توانست عقب ماندگی‌های در زمینه برداشت از میادین مشترک تا حدودی جبران کند و بعد از ۲۲ سال، آغاز برداشت از این فاز راهبردی رخ دهد.

بهره‌برداری از میادین مشترک گازی و راه اندازی فاز 11 پارس جنوبی توانست قسمتی از ناترازی گازی را برطرف کند

یکی از اقدامات راهبردی دولت شهید رئیسی، آغاز برداشت از راهبردی‌ترین و پیچیده‌ترین لایه گازی میدان پارس جنوبی میدان گازی مشترک با قطر بعد از ۲۲ سال معطلی بوده است. در تحولی چشمگیر، دولت سیزدهم ایران به ریاست جهمهوری ابراهیم رئیسی، در بهره‌برداری از یکی از پیچیده‌ترین لایه‌های گازی میدان پارس جنوبی به دستاوردی چشمگیر دست یافت. ایران تنها با تکیه بر توانمندی پیمانکاران ایرانی، بدون کمک قدرت های بزرگ شرق و غرب، موفق به تکمیل انتقال، بارگیری و نصب سکوی افت فشار فاز ۱۱ پروژه پارس جنوبی شده است.

این دستاورد که تنها در عرض دو سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم به پایان رسید، نقطه عطف مهمی نیز برای صنعت نفت و گاز ایران است زیرا به ایران اجازه داده است تا توسعه ظرفیت تولید گاز خود در میدان پارس جنوبی را تسریع بخشد. این ابتکار مهم نه تنها نشان‌دهنده توانایی‌های فوق‌العاده بالای ایران در استخراج گاز از میادین مشترک کشور است، بلکه پیامدهای گسترده‌ای برای امنیت انرژی ایران و جایگاه ژئوپلیتیک منطقه‌ای آن دارد.

در همین رابطه پیرامون اقدامات راهبردی ایران در زمینه حل ناترازی گازی کشور و توسعه راهبردی‌ترین و پیچیده‌ترین لایه گازی میدان پارس جنوبی میدان گازی مشترک با قطر بعد از ۲۲ سال معطلی با آقای احد آزادی‌ خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختیم که خواهید خواند.

روابط دیپلماتیک با کشورهای منطقه انرژی محور و  بر پایه توسعه تعاملات گازی 

احد آزادی‌ خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در راستای صنعت انرژی در کشور اظهار کرد: دولت سیزدهم با محوریت وزرای ذی ربط در زمینه مدیریت و تامین انرژی انصافاً گام‌های موثری برداشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه همین اتفاقات در حوزه گازی هم رخ داد اظهار کرد: همچنین ما در فصل زمستان و سرما، با توجه به بالارفتن مصرف گاز، با ناترازی گازی مواجه بودیم و این مسئله باعث شده بود تا نتوانیم به برخی از مناطق گازرسانی کنیم. با این حال مدیریت مناسب دولت سیزدهم در زمینه ذخیره سازی گازی باعث شد تا جلوی ناترازی‌های گازی در کشور گرفته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم اظهار کرد: در دولت شهید رئیسی موضوع دیپلماسی انرژی به خوبی پیگیری شد. به واقع بسیاری از روابط دیپلماتیک دولت سیزدهم با کشورهای منطقه، انرژی محور و بر پایه توسعه تعاملات گازی بوده است.

بهره‌برداری از میادین مشترک توانست قسمتی از ناترازی گازی کشور را برطرف کند

این نماینده مجلس دوازدهم با اشاره به اقدامات موثر دولت سیزدهم در رابطه با راه اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار کرد: راه اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی یکی از موثرترین و مهم‌ترین اقدامات دولت شهید رئیسی در رابطه با حوزه انرژی بود که توانست عقب ماندگی‌های در زمینه برداشت از میادین مشترک تا حدودی جبران کند و بعد از ۲۲ سال، آغاز برداشت از این فاز راهبردی میدان گازی مشترک پارس جنوبی در این دولت با تکیه بر توان داخلی رخ دهد

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به واقع راه اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی و بهره‌برداری از میادین مشترک گازی توانست قسمتی از ناترازی گازی کشور را برطرف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.